11 maj 2011

VÄNTAT LÄNGE...

I lördags när Pernille och hennes man Kurt började plocka fram sina vackra franska ting började VILL HA begäret så smått komma smygande.
Man gick förbi och kollade lite, gick tillbaka till sig själv tänkte lite, gick tillbaka igen och sa hon får följa med mig hem.
Vet inte hur länge jag velat ha en men tyckt att det har varit alldeles för mycket pengar.
Nu kände jag att det var tid att unna mig själv en underbart gammal fransk provdocka.

Glöm inte titta in hos PERNILLE de har fantastisk fina ting och jag höll på att glömma att jag köpte en sak till.
Den ska få plats i köket så den får vi vänta med.

Vackert gammalt linnetyg och en skön gråaktig fot.

Vilket väder det var igår, verkligen sommarvärme.
Så skönt att komma hem från jobbet och sedan vara ute resten av dagen.

Önskar ER en skön Onsdag så syns vi imorgon igen.
KRAM
Sandra


28 kommentarer :

  1. Jättefin provdocka! Snyggt att den va lite mer sliten än dom andra man brukar se.... MYCKET FIN!

    Fasen att man missade den loppisen. Tack för din Grattishälsning!

    KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM

    SvaraRadera
  2. Hi Sandra! I love your new mannequin! I've always wanted a vintage French mannequin. Maybe one day I will indulge myself!
    Enjoy!
    Cheryl

    SvaraRadera
  3. hei.
    nydelig den er, gratulere,
    er jo så gøy når en endelig kan kjøpe det en ønsker seg.
    ha en vidundelig dag,
    klem fra
    sylvia

    SvaraRadera
  4. Jag har så många gånger vart på väg o köpa en provdocka. Ibland har de varit för dyra osv..men hade jag sett en så här fin så hade det blivit köp. Jätteläcker!

    Må gott så här mitt i veckan!/kram

    SvaraRadera
  5. Åhhh du..det var bra att du unnade dig den där fina provdockan..himmel så fin alltså, nu väntar man ju med spänning på att få se vad du mer köpte..
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  6. Väldigt fin docka Sandra. Passar ditt hem som handen i handsken.
    Ha en bra dag i solen, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  7. Åh så vacker den var, hade velat ha en gammal en men väntar nu på en från olsson & jensen i gammal stil.
    Ha en riktigt härlig onsdag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  8. Den provdockan trvides bra i den hörnan! Vilken ljuvlig favoritplats du har där i inlägget nedan, precis så lantligt- bohemiskt- rufft- vintageaktig, planerat och känsla av oplanerat på rätt sätt och bonderomantiskt som det kan bli!! Mari.

    SvaraRadera
  9. Åh, vilken fin provdocka! Du gjorde säkert helt rätt som unnade dej den!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  10. Your mannequin is so beautuful !!...lovely post today....happy day darling....xxx...

    SvaraRadera
  11. Den var jättefin. Du gjorde helt rätt i all unna dig den.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  12. Ibland får man unna sig något extra. Lite vardagslyx är alltid fel :) Många kramar från Emilia

    SvaraRadera
  13. Hon hade riktigt fina saker men lite för mycket pengar för min del just nu! De är så fina provdockorna och jag gillar de som är lite gråaktiga jag med, hoppas jag med kan köpa mig en någon dag!

    Igår var ljuvligt, vi hade 25 grader i skuggan när klockan var 11.30! Så det var trädgårdsarbete för hela slanten, det blev lite bättre i vår vanskötta trädgård! Den har nämligen vart orörd i 4 års tid innan vi flyttade in så förra sommaren var vår första sommar och då ville man ju gäran se vad som kom upp överallt innan man rev bort allt. Så nu kan jag riva å slita!!

    Ha en underbar dag fina du!

    kram Petra

    SvaraRadera
  14. Den är fantastiskt vacker Sandra och kommer att trivas alldeles förträffligt i ditt vackra hem!=)

    Tycker vi tar en till liten bloggtträff snart! =))

    Kraaam

    SvaraRadera
  15. Hej Sandra!

    Så du blev den lyckliga ägaren :)
    Jag hade också hellre köppt den, för den var ju så fin och så mycket finare än min ;)
    Men jag var lite snålare och köppte den från Mia ;)

    Och tur för dig eller hur.
    Grattis till dig att du unnade dig!
    Jätte fint!

    Visst är det trist med magsjukan men som tur så äör den ganska så lindrig här hemma.
    Synd att vi smittade Mias familj med :(

    Ha en jätte fin dag nu!

    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  16. Vad läckert - hur fin som helst ju! :-)

    SvaraRadera
  17. Oh, vilken fin provdocka!

    Vi tappade bara ca två liter björksav, var lite sena i år. När löven spruckit är det för sent. Bara att snitta en gren och binda upp en flaska. Ser ut som vatten och blandas inte ut, dricks direkt som det är. Enkelt nyttigt och gott! Man kan också satsa stort och borra hål och tappa många liter. Googlade och hittade en bra länk där du kan läsa mera!

    http://www.cybis.se/craft/birch/tappning.htm

    SvaraRadera
  18. Ja, där är hon skönheten....
    And no hair, thank god. :) ;)
    Du gjorde helt rätt som köpte den.
    Ska bli kul att se de andra bilderna eftersom jag vet att du har rena guldgruvan av vackra vill ha saker hos dig.
    Ha det fint.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  19. Kære søde Sandra.

    Så godt at se at hun kom med dig hjem - i hel tilstand :-))

    Jeg er glad for at hun fremover skal bo hos dig - "Hårginen" ti hi !!

    Tak for et par super hyggelige dage.
    KH
    Pernille
    www.pernilles.com

    SvaraRadera
  20. Sååå fin! Förstår att du är nöjd med ditt köp!

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  21. Lämnar av en rad eller två när jag nu är inne hos dig och spanar. Visst är dom här provdockorna underbara. Nu knackar Tor på dörren och här börjar åska....Ha en go kväll från Maria

    SvaraRadera
  22. Dom är underbara, vilken lycka!
    & vilken loppis...hudamej säger jag bara..meen som sagt kan man ju inte vara på alla ställen samtidigt!

    Guud vad kul att du vill komma ner i sommar, glöm inte bara säga när du har möjlighet så jag hinner fixa lite extra :)

    Kramar & ha en fin kväll.
    Tiina

    SvaraRadera
  23. Så fin! Den där gör susen i ditt hem!!

    kram/
    Smulan

    SvaraRadera
  24. Underbart fin provdocka, en sån skulle jag vilja ha också. Du gjorde rätt som väntade och slog till nu, finare kunde du inte ha hittat. Och så fina skolplanscher också.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  25. Såå fin !! Klart att den skulle få följa med dig hem ! Passar så fint i ditt vackra hem .
    Grattis till ditt köp !
    Kramar // Susanne ♥

    SvaraRadera
  26. Så vacker med precis den patinan det ska vara:)) Ibland måste man bara unna sig vissa saker här i livet;))

    Kram på dig

    kråke

    SvaraRadera
  27. Åh så fin det gjorde du rätt i att du köpte..trots att den var dyr.

    Kram Marina

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra