13 maj 2011

ENKELT, VACKERT OCH DOFTAR LJUVLIGT

Solen skiner mellan regnskurarna, vi har varit ute en kort stund innan nästa skyfall kom.
Har även suttit och väntat på att bloggen ska börja fungera igen, men har sett att de flesta har väntat.
Jag har köpt på mig lite färska örter, älskar dem och använder det varje dag i matlagningen.
Hade tänkt mig en kryddträdgård men inser att tiden inte finns, så det får bli en zinktunna.
Medan de väntar på att bli planterade står de på ett silverfat på bordet i glasverandan.
Tyckte att de svarta plastkrukorna inte är så vackra, så jag tog lite gammalt tidningspapper och grovt snöre och vips något enkelt och vackert.
Man tager vad man haver hemma
Önska Er en skön helg, själv ska jag på en shoppingtur, bloggträff och loppistur.
Håller tummarna att allt blir av.


Ha det så gott!
KRam
saNdra

21 kommentarer :

  1. Fina bilder!
    Ha en bra helg.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Hej Sandra
    ja idag var det visst lite struligt........
    Vad kreativ du e :)
    missa inte

    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y

    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F

    VÄLKOMMEN :)
    Håkan

    SvaraRadera
  3. Ljuvliga bilder på örter, så läckert, måste köpa mej flera, så fint i enkla krukor!

    Ja, nu kommer nog inläggen världen över att spruta ut i alla bloggar i kväll! Frustrerande när inte blogspot funkade på ett helt dygn!!

    Ha en toppenhelg!

    SvaraRadera
  4. Härliga Basilika! Sån får man begär på... Köpte en stor fin igår som jag satt i den blåvita terrinen på köksbordet så nu återstår att en om den trivs eller om vi äter upp den!

    Trevlig Helg!
    kram Marina

    SvaraRadera
  5. Kanonfint, Sandra! Gamla tidningspapper, notpapper eller bara "vanligt" silkespapper blir jättefint runt blommorna!

    Har också planer på att fixa en "liten" köksträdgård med färska örter. Tror att jag planterar mina i en pallkrage tillsammans med sallad. Vi får se...

    Ha en skön helg!
    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  6. It looks great !! Sandra,....nice weekend.....blogger works again !!,.....hahhahaah!!...love Ria....xxx...

    SvaraRadera
  7. Visst är det härligt med färska örter. Luktar och smakar gott och är vackert = me like :).
    Önskar dig en fin helg, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  8. Såååå fint det blev, snyggt o enkelt med papper och snöre ;))
    Jag fixade en örtagård förre året men ofta är det smidigare att ha det nära som du!
    kram susanne

    SvaraRadera
  9. Superfina bilder!!
    Låter som en toppenhelg;o)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  10. Hihi...härligt att vi äntligen får se inlägget;)) Fina härliga bilder:)) Hoppas du får en trevlig helg:)

    kramis kråke

    SvaraRadera
  11. Härliga bilder, bloggträff igen så kul!

    Ja idag har det varit en krångeldag, och jag kom inte in ens på mitt konto, fick hjärtat i halsgropen:))!!
    Men nu så är jag på banan igen.

    Ha en mysig helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  12. Hej vännen,
    Jag har allt väntat jag också på att blogger skulle resa sig ur askan och vakna till liv igen.
    Hade ett så fasligt bra inlägg på gång imorse men nu har det liksom runnit ut i periferin. Kanske någon mening med det också *ler*
    Nu har jag i alla fall varit och köpt mig en fin pelargon och den har jag planterat i du vet vad. Uj, vad fint det blev :) :)
    Vissa inköp är man så glad över, eller hur?!.....
    Ha en fin helg och jag ser att du har loppisbesök på gång. Nu sitter jag här och är lite spänd över vad du ska få med dig hem den här gången. Du är nog loppismästaren nr 1 du!
    Kram kram Mia

    SvaraRadera
  13. Vill bara önska en trevlig helg!

    SvaraRadera
  14. your basil is so pretty. I am waiting for mine to grow as pretty as yours.

    SvaraRadera
  15. Ha en underbar lördag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  16. Jättefint, har sett något liknande tidigare men aldrig prövat själv.
    Fina bilder!

    Ha en fab lördag, Sandra!
    KRAM

    SvaraRadera
  17. Blev ju jättefint.

    Trevlig helg

    Kram Dessie

    SvaraRadera
  18. Jag försöker alltid har basilika hemma, älskar denna kryddväxt, men den är så svår att hålla liv i en längre tid, min torkar ihop så det gäller att mumsa i sig den fort fort :-) Det är så vackert med kryddor i köket, samtidigt som det doftar underbart, jag brukar alltid gå och dra handen i dem för att känna lite doft av kryddorna...mmmm ljuvligt!!! Fina bilder Sandra, Ha en fin helg. Kraaaam Paula

    SvaraRadera
  19. härliga bilder på dina kryddor :)hoppas att strulet med blogger löser sig snart
    ha en härlig kväll
    kram Åsa

    SvaraRadera
  20. Så fint när man slår in i papper, vilken mysig veranda. Kraam

    SvaraRadera
  21. Jag har ännu inte lärt mig att använda färska kryddor i maten. men jag är bra på att köpa dem för att ha som dekoration i köket :-D

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra